Cenik:
Obrazložitev:
Priporočene minimalne cene dela samozaposlenih v kulturi temeljijo na primerljivosti s sistemom plač v javnem sektorju in zajemajo vse poklice oziroma delovna mesta plačnih skupin G in J, ki se uporabljajo za področje kulture. Primerljivost cen dela temelji na 82. b členu ZUJIK (Zakon o uresničevanju javnega interesa za kulturo, Uradni list RS, št. 77/07 – uradno prečiščeno besedilo, 56/08, 4/10, 20/11, 111/13 in 68/16).
Priporočene minimalne cene dela samozaposlenih so izračunane na podlagi izhodiščnega plačnega razreda delovnega mesta in bruto osnove, povečane za stroške samozaposlitve (stroški, ki jih za redno zaposlene delavce nosi delodajalec), in zajemajo:
Pripravil: Denis Miklavčič, oktober 2017.
/ Iz arhiva: TARIFE ZA SAMOSTOJNE PROFESIONALNE DELAVCE V AVDIOVIZUALNI INDUSTRIJI
»Tarifnik« je nastal po vzoru angleškega tarifnika PACT/BECTU. Zajema večino filmskih in TV profilov. Avtorska dela so predmet uredbe ministrstva za kulturo RS.
Namen »tarifnika« je, da se vzpostavi profesionalno stanje v slovenski kinematografiji, tako, da bodo tisti, ki želijo profesionalno delati na tem področju, vedeli kaj jih čaka, da bodo lahko s svojim trdim delom tudi preživeli.
Z uporabo »tarifnika« se lahko producent izogne izsiljevanjem s strani delavcev, prav tako pa bodo tudi delavci vedeli, koliko je njihovo delo vredno in ne bodo postavljeni pred dejstvo češ: toliko ti plačam, če nočeš pa ne boš delal.
Prav tako producent s pomočjo »tarifnika« prikaže v predračunu dejanske stroške dela, ki s tem postanejo fiksni strošek. Mislim, da je potrebno končno preseči miselnost, da je tehnika fiksni strošek, delo pa variabilni, saj se lahko z pomočjo raznih pritiskov cena delavcu zniža.
V elektronski obliki je »tarifnik« v veliko pomoč producentu pri pripravi predračuna in obračuna. V tabelo se enostavno vpiše število tednov za kolikor bo delavec angažiran, desno v tabeli odčitamo skupno vsoto delavčevega honorarja, spodaj pa skupno vsoto honorarjev ekipe po tednih, spodaj desno pa še skupno vsoto vseh honorarjev.
»Tarifnik« vzpostavlja temelj bodočemu sodelovanju z Evropsko skupnostjo in s tem v zvezi tudi koprodukcijam. Zato predlagam, da se »tarifnik« čimprej sprejme in uveljavi.
NAČINI ANGAŽIRANJA:
DELOVNI POGOJI:
UTEMELJITEV:
UVELJAVLJANJE:
»Tarifnik« potrdi komisija za honorarje DSFU in sprejme izvršni odbor DSFU. O tem DSFU obvesti svoje člane, katerim tudi pošlje »tarifnik«.
DSFU pošlje »tarifnik« Združenju producentov in vsem producentom s priporočilom, da ga upoštevajo pri pripravi predračunov in sklepanju pogodb s sodelavci.
DSFU obvesti sindikat GLOSA – sindikat kulture Slovenije o sprejetju »tarifnika« in poda predlog, da se »tarifnik« vključi v Kolektivno pogodbo za kulturne dejavnosti v RS kot aneks.
DSFU obvesti Gospodarsko zbornico Slovenije in Kulturniško zbornico Slovenije o sprejetju »tarifnika« in priloži kopijo le-tega.
Člani DSFU uveljavjajo »tarifnik« pri sklepanju pogodb s producenti.
UČINKI:
Z uveljavitvijo »tarifnika« se ustvari podlaga za profesionalno delo v filmski industriji, tako v nacionalnem filmskem programu, kot v koprodukcijah. Filmski delavci se pričnejo profesionalno baviti s svojim poslom, pričnejo se dodatno izobraževati in nabirati izkušnje, s čemer dvignejo kvaliteto svojega dela in s tem tudi kakovost izdelka.
»Tarifnik« deluje tudi stimulativno, tako, da nekdo, ki svojega dela ne opravi po profesionalnih merilih, zdrsne na lestvici in ima s tem pri naslednjem angažmaju nižje izhodišče.
PREDNOSTI:
Predstavljeni »tarifnik« zajema večino profilov v avdiovizualni industriji, razporejenih po skupinah. To pomeni, da lahko vsakdo najde sebe in naziv svojega dela, s tem pa tudi obveznosti, odgovornosti in pristojnosti.
Ljubljana, 14.05.2001
Denis Miklavčič /
Priporočene minimalne cene dela za samozaposlene (oktober 2017)
Osnovne tarife za samostojne profesionalne filmske delavce (iz arhiva, januar 2008)